Černá přehlídka nelítostného boje

jps
27. 10. 2006 14:17
SPECIÁL - My Chemical Romance mají horlivé zastánce i vytrvalé kritiky. Bitva mezi nimi se z velké části odehrává na internetu. 
My Chemical Romance
My Chemical Romance | Foto: Warner Music

Zatímco fanoušci na svých stránkách do nejmenších detailů rozebírají detaily týkající se pedantsky dotažené image, publikují vlastní obrazy a povídky nebo básně inspirované kapelou, její vášniví odpůrci napadli profil skupiny na MySpace a na několik dní jej vyřadili z provozu.

Přitom právě MySpace je jedním z nejdůležitějších komunikačních kanálů kapely. Jejich sláva se sice nerodila v netovém sociální fóru jako v případě Lily Allen nebo Arctic Monkeys, ale fakt, že tu posbírali více než osm set tisíc registrovaných přátel, hovoří sám za sebe.

MCR jsou zkrátka dokonalým odrazem své doby. Pop naroubovaný s reminiscencní punku a odřezků všeho možného, neo-gotická image v kombinaci se statisíci fanoušky, se kterými komunikují skrze MySpace, YouTube nebo LiveJournal a Quizillu.

My Chemical Romance, reklamní kampaň k albu The Black Parade. Londýn, 22. srpna.
My Chemical Romance, reklamní kampaň k albu The Black Parade. Londýn, 22. srpna. | Foto: Scott "Cabal" Daniells

Zatímco na internetu se kapela může těšit z obdivu, čas od času se tváří v tvář setkají s jednoznačným odporem. Asi největší vlnu nenávisti pocítili na vlastní kůži letos na festavalu v Readingu.

Obecenstvo je zaházelo vším, co má správný festivalový fanda u sebe: bagetami, láhvemi s vodou i mandarinkami. Podle webové encyklopedie Wikipedia se mezi věcmi pódium našly kusy slaniny, golfové míčky a několik láhví naplněných močí.

Je velmi pravděpodobné, že oba tábory svůj názor ještě prohloubí .Stejně tak je jisté, že album The Black Parade bude s největší pravděpodobností nejúspěšnější nahrávkou kapely.

Cokoliv menšího by bylo zklamáním - už vzhledem masivní kampani, kterou kapela i vydavatel už několik měsíců vede. 

 

Právě se děje

Další zprávy